3 Gün Ücretsiz Dene

GİRİŞ YAP

ŞİFREMİ UNUTTUM

Aydınlatma Metni

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE DAİR BİLGİLENDİRME

www.cumulus.com.tr adresinde faaliyet sürdüren İNOVA AKADEMİ BİLİŞİM EĞİTİM HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında, üyelere ilişkin kişisel veriler bakımından “veri sorumlusu” sıfatına sahiptir. KVKK uyarınca üyelerin “CUMULUS” tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında bilgilendirilmesi amacıyla işbu metin hazırlanmıştır.

İşlenen Kişisel Veriler:

Üyelere ait; Kimlik Bilgisi (ad-soyad, doğum yeri, doğum tarihi, yaş, cinsiyet, T.C. Kimlik numarası, sosyal medya hesap bilgileri vb.), İletişim Bilgisi (e-mail adresi, telefon numarası, cep telefonu numarası, adres, fatura adresi, fatura bilgileri), Üyeler İşlem Bilgileri (talep ve talimatlar, satın aldığı ürün /abonelik bilgileri vb.), Şirketimiz ve ilgili tarafların teknik, idari, hukuki ve ticari güvenliğini sağlamak amacıyla işlenen kişisel veriler (örn. kişisel veri sahibiyle ilişkilendirilen işlem ile o kişiyi eşleştirmeye ve kişinin o işlemi yapmaya yetkili olduğunu gösteren Internet sitesi giriş şifre ve parola gibi bilgiler), Şirketimizin ticari, teknik ve idari risklerini yönetebilmek için işlenen kişisel veriler (örn. IP adresi, Mac ID vb. kayıtlar) ve ödemeye ilişkin finansal bilgiler kişisel veri kapsamında işlenmektedir.

Kişisel Verilerin İşlenme Sebebi:

Cumulus tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, Cumulus tarafından sunulan ürünlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, Cumulus’un ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, Cumulus’un ve Cumulus ile iş ilişki içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini, finans ve muhasebe işlerinin ve hukuk işlerinin takibi, insan kaynakları süreçlerinin yürütülmesi, Kurum ve üyeler güvenliğinin sağlanması, istatistiksel çalışmalar, imzalanan sözleşmeler ve protokoller neticesinde iş ve işlemleri ifa edebilmek, Yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak, Kurum ile iş ilişkisinde bulunan gerçek/tüzel kişilerle irtibat sağlamak, yasal raporlamalar yapmak, ileride doğabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak ispat yükümlülüğü de dâhil olmak üzere KVKK’un 5. ve 6. Maddeleri çerçevesinde işlenmektedir.

İşlenen Kişisel Verilerin Aktarımı:

Cumulus; kişisel verileri işleme sebebiyle sınırlı olmak üzere ve amacı gerçekleştirmeye yeterli bilgileri KVKK’un 8. ve 9. Maddeleri çerçevesinde Şirket yetkilileri, iş ortaklarımız, tedarikçilerimiz, kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluşları ve özel kurumlar ile paylaşılabilecektir.
Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle işlenen/toplanan kişisel veriler KVKK’un 5. ve 6. Maddeleri uyarınca, üyelere yönelik kampanyaların oluşturulması, Üyeler hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini arttırıcı faaliyetlerin yürütülmesi, Cumulus’e ait internet sitesi ile mobil uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve Üyeler ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel segmentasyon, hedefleme, analiz ve şirket içi raporlama faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar araştırmaları, üyeler memnuniyeti aktivitelerinin planlanması ve icrası, Cumulus’un sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması ile üyeler ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası amaçları da dâhil olmak üzere genel anlamda Cumulus’un ürün ve/veya hizmetlerinin satış ve pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası, Cumulus’un sunduğu ürün ve/veya hizmetlere bağlılık oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası kapsamında Üyelerin vereceği onayı doğrultusunda  işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

Kişisel Veri Toplama Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel veriler, üyelerden elektronik ortamda ve yukarıda sayılan sebeplerle toplanmaktadır. İlgili mevzuatın ilgili kişiden açık rıza alınmaksızın işlenmesine (aktarımlar dâhil) imkân verdiği haller dışındaki her türlü kişisel veri işlemleri için izin alındığını ve izinsiz işlenme yapılmadığını belirtmek isteriz.

Kişisel Verilerin Saklanma Süresi
KVKK kapsamında kişisel verilerin saklanması için herhangi bir süre belirlenmemiş olmakla birlikte, genel ilkeler uyarınca kişisel verilerin ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmesi esastır. Şirketimiz, söz konusu ilkeye uygun bir şekilde saklama süreleri tespit etmek adına, her bir veri işleme süreci ile ilgili olarak yürürlükte bulunan mevzuatı ve sürecin amacını esas alarak bir değerlendirme yapmaktadır. Bu doğrultuda Şirketimiz, asgari olarak yasal yükümlülüklerinin gerektirdiği süre ile ve her halükârda ilgili zamanaşımı süreleri dolana kadar kişisel verileri saklamaktadır. Şirketimiz, bahsi geçen sürelerin sona ermesi durumu da dâhil olmak üzere herhangi bir süreç kapsamında ilgili kişisel verinin işleme amacının ortadan kalkması ile kişisel verileri Kanun’a uygun bir şekilde anonimleştirmekte, silmekte veya yok etmektedir. Kanun kapsamında anonimleştirme “Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesi” şeklinde tanımlanmış olup Şirketimiz anonimleştirme faaliyetleri yürürlükteki mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
Veri Sahibinin Hakları ve Hakların Kullanımı
KVKK 11. Madde uyarınca; veri sahibi, veri sorumlusuna başvurarak kendisiyle ilgili; (a) kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, (b) kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, (c) kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (ç) yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, (d) kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme, (e) KVKK 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, (f) verilerde düzeltme veya silinme/yok edilme hâlinde, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere durumun bildirilmesini isteme, (g) işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, (ğ) kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Veri sahibi, KVKK’un uygulanmasıyla ilgili taleplerini yazılı olarak şahsen veya noter kanalıyla veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen diğer yöntemlerle Şirketimize iletmelidir. Şirketimiz başvuruda yer alan talepleri, talebin ulaştığı tarihten itibaren ve talebin niteliğine göre en kısa sürede, en geç otuz gün içinde sonuçlandırılacak, yazılı olarak veya elektronik ortamda Veri sahibine bildirilecektir. Cumulus’nın taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.
Başvuru Adresleri:
Gazi Üniversitesi Teknoplaza C Blok No: 17 Gölbaşı- Ankara,
e-posta: info@cumulus.com.tr
İnternet Adresi: www.cumulus.com.tr
İNOVA AKADEMİ BİLİŞİM EĞİTİM HİZMETLERİ SAN. VE TİC. A.Ş

Scratch ile Projeler - 201

SPR-201
Scratch ile Projeler Hazırlayalım! Bir oyun ya da animasyon geliştirmeye ne dersin?
Bölüm Sayısı 11
Neler Öğreneceksin

Kendi oyun, hikaye ve animasyon gibi birçok projeni yapacaksın.Kendi oyununu kişiselleştirecek birçok özellik ekleyebileceksin.Pacman ve kart eşleştirme gibi bilinen birçok oyunu geliştireceksin.

İhtiyacın Olacak

Scratch ile Kodlama - 101

Scratch ile Kodlama - 102

Scratch ile Kodlama - 103

Eğitimin Amacı

Scratch ile Projeler Hazırlayalım! Bir oyun ya da animasyon geliştirmeye ne dersin? Scratch ile Projeler - 201 dersinde ileri seviye Scratch projelerini anlatıyoruz. Kodlamanın ileri seviye örneklerini bulacağın projeler ile kodlama becerini daha üst noktaya taşımanı hedefliyoruz. Bu etkinlikler ile kişiler Scratch ortamında kendi oyununu geliştirebileceksin. Oyunlarına level ekleyerek can kazanma, level geçme ve daha birçok özellik ekleyebileceksin. Bu derste, Scratch ile Kodlama derslerinde kazandığın bilgi ve becerilerden faydalanacak, oyun ve animasyon geliştirebileceksin. Meraklılar Kazanır! 


Kullanılacak Malzemeler

Scratch ile Projeler - 201

Bu eğitimde sırasıyla neler öğreneceksin?

1

Güneş ve Gezegenler 1

Örnek İçeriği İncele

Bu etkinlikte Güneş sisteminde yer alan gezegenler ile ilgili oyun yapacaksın. Sahneye Güneş ve gezegenlere ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Eklenti olarak eklenecek olan metinden sese menüsündeki bloklar ile gezegenlerin isimlerini seslendireceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

Örnek İçeriği İncele
2

Güneş ve Gezegenler 2

Bu etkinlikte Güneş sisteminde yer alan gezegenler ile ilgili oyun yapacaksın. Sahneye Güneş ve gezegenlere ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Eklenti olarak eklenecek olan metinden sese menüsündeki bloklar ile gezegenlerin isimlerini seslendireceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

3

Güneş ve Gezegenler 3

Bu etkinlikte Güneş sisteminde yer alan gezegenler ile ilgili oyun yapacaksın. Sahneye Güneş ve gezegenlere ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Eklenti olarak eklenecek olan metinden sese menüsündeki bloklar ile gezegenlerin isimlerini seslendireceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

4

Güneş ve Gezegenler 4

Bu etkinlikte Güneş sisteminde yer alan gezegenler ile ilgili oyun yapacaksın. Sahneye Güneş ve gezegenlere ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Eklenti olarak eklenecek olan metinden sese menüsündeki bloklar ile gezegenlerin isimlerini seslendireceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

5

Pacman 1

Bu etkinlikte Pacman oyununu yapacaksın. Sahneye Pacman'e ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Dekorlar arasında geçiş yapabileceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

6

Pacman 2

Bu etkinlikte Pacman oyununu yapacaksın. Sahneye Pacman'e ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Dekorlar arasında geçiş yapabileceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

7

Pacman 3

Bu etkinlikte Pacman oyununu yapacaksın. Sahneye Pacman'e ait kuklalar ekleyecek ve yeni kuklalar çizeceksin. Dekorlar arasında geçiş yapabileceksin. Hareket, olaylar, kontrol, algılama, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

8

Kartları Eşleştirme 1

Bu etkinlikte kartları eşleştirme oyunu yapacaksın. Sahneye üzerinde hayvan, meyve ve nesnelerin yer aldığı kartlar ekleyeceksin. Kartların sahnede rastgele dizilmesi için liste ve değişkenlerle işlemler yapacaksın. Hareket, olaylar, kontrol, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

9

Kartları Eşleştirme 2

Bu etkinlikte kartları eşleştirme oyunu yapacaksın. Sahneye üzerinde hayvan, meyve ve nesnelerin yer aldığı kartlar ekleyeceksin. Kartların sahnede rastgele dizilmesi için liste ve değişkenlerle işlemler yapacaksın. Hareket, olaylar, kontrol, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

10

Kartları Eşleştirme 3

Bu etkinlikte kartları eşleştirme oyunu yapacaksın. Sahneye üzerinde hayvan, meyve ve nesnelerin yer aldığı kartlar ekleyeceksin. Kartların sahnede rastgele dizilmesi için liste ve değişkenlerle işlemler yapacaksın. Hareket, olaylar, kontrol, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

11

Kartları Eşleştirme 4

Bu etkinlikte kartları eşleştirme oyunu yapacaksın. Sahneye üzerinde hayvan, meyve ve nesnelerin yer aldığı kartlar ekleyeceksin. Kartların sahnede rastgele dizilmesi için liste ve değişkenlerle işlemler yapacaksın. Hareket, olaylar, kontrol, görünüm, operatörler, değişkenler menüsünde yer alan bloklarla çalışacaksın.

Öğrensen İyi Olur

Bu içeriği öğrenmeye başlamadan önce aşağıdaki içerikleri öğrenmeni tavsiye ederiz.

Scratch ile Kodlama - 101
Scratch ile Animasyonlar, Oyunlar Yaratalım! Yaratıcı düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım olarak çalışma becerilerini geliştirebilirsin.
Scratch ile Kodlama - 102
Scratch Bilgi ve Becerilerimizi Geliştirelim! Yaratıcı düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım olarak çalışma becerilerini geliştirmeye hazır mısın?
Scratch ile Kodlama - 103
Scratch ile Kodlama Becerilerimizi Geliştirelim! Yaratıcı düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım olarak çalışma becerilerini geliştirmeye hazır mısın?

Bu Eğitimi Alanların Diğer Tercihleri

Tinkercad ile 3B Tasarım - 101
Tinkercad ile 3B Tasarımlar Hazırlayalım!Temel şekilleri kullanarak hayal ettiğin her şeyi 3B tasarlayıp, bu tasarımları 3B baskı cihazından üretmeyi öğrenebilirsin.  
ÖNE ÇIKANEĞİTİMLER
  • Unity ile Artırılmış Gerçeklik - 301
  • mBlock ile Akıllı Cihaz Tasarımı - 201
  • Tinkercad ile 3B Tasarım - 101
  • Girişimcilik - 201
  • Akıllı Sera Projesi - 201
  • Blender ile 3B Modelleme - 301
  • Akıllı Köpek Kulübesi Projesi - 301
  • Deneylerle Bilim Tarihi - 101
  • Suluboya - 201
  • Kaligrafi - 301
  • Scratch ile Makine Öğrenimi (Machine Learning) - 201
  • Karakalem - 301
  • Python ile Programlama - 301
  • Akıllı Kuş Evi Projesi - 201
  • Tezhip - 301
  • Sanatsal Makyaj - 301

Unity ile Artırılmış Gerçeklik - 301

Unity ile Bir AR Uygulaması Geliştirelim!Oyun tasarımı derslerinde geliştirdiğin çalışmaları, gerçek bir ortama aktarmaya ne dersin? 

Detaylı Bilgi

mBlock ile Akıllı Cihaz Tasarımı - 201

mBlock ile Akıllı Cihaz Tasarlayalım! Herhangi bir program dili bilmeden Arduino programlayabilirsin.

Detaylı Bilgi

Tinkercad ile 3B Tasarım - 101

Tinkercad ile 3B Tasarımlar Hazırlayalım!Temel şekilleri kullanarak hayal ettiğin her şeyi 3B tasarlayıp, bu tasarımları 3B baskı cihazından üretmeyi öğrenebilirsin.  

Detaylı Bilgi

Girişimcilik - 201

İçindeki Girişimciyi Ortaya Çıkaralım! Bilgi ve becerilerini kullanarak hayata değer katacak inovasyonlara imza atabilir ve geleceğin genç girişimcisi sen olabilirsin.

Detaylı Bilgi

Akıllı Sera Projesi - 201

Bir Akıllı Sera Yapalım! Verimli ürün yetiştirmek için elektronik olarak kontrol edilebilen bir akıllı sera geliştirmeye hazır mısın?

Detaylı Bilgi

Blender ile 3B Modelleme - 301

Blender ile 3B Modelleme Yapalım. 3D modelleme ve animasyon oluşturmaya hazır mısın? 

Detaylı Bilgi

Akıllı Köpek Kulübesi Projesi - 301

Haydi Bir Akıllı Köpek Kulübesi Yapalım!Köpeklerin 3 gün boyunca belirli saatlerde yemek ve su ihtiyacını karşılayabilen, suyun donmasını engelleyen bir çözüm geliştirelim. 

Detaylı Bilgi

Deneylerle Bilim Tarihi - 101

Deneylerle Bilim Tarihine Beraber Göz Atalım! İcatların ve deneylerin tarihini merak ediyor musun? Haydi o zaman öğrenelim.

Detaylı Bilgi

Suluboya - 201

Suluboya Yapalım Eskiz çalışmaları yapalım, suluboya ile ilgili temel teknikleri ve yöntemleri öğrenelim.

Detaylı Bilgi

Kaligrafi - 301

Kaligrafi Öğrenelim! Güzel yazı yazma sanatı olarak tanımlanan Kaligrafi öğrenmeye hazır mısın?

Detaylı Bilgi

Scratch ile Makine Öğrenimi (Machine Learning) - 201

Scratch ile Machine Learning ile Makineleri Tanıyalım! Makineler, yapay zekâ kullanarak insanlar gibi öğrenebilir ve davranabilir mi?

Detaylı Bilgi

Karakalem - 301

Karakalem Öğrenelim!Karakalem, kurşun, kömür, grafit gibi çizim araçları kullanarak karakalem resim tekniğini öğrenmeye ne dersin? 

Detaylı Bilgi

Python ile Programlama - 301

Python ile Kod Yazalım!Dünyanın en çok kullanılan yazılım dillerinden birini öğrenmeye hazır mısın?

Detaylı Bilgi

Akıllı Kuş Evi Projesi - 201

Akıllı Kuş Evi Yapalım! Orman yangınlarından erken haberdar olmamızı sağlayacak hem de kuşlara yuva olacak bir ev tasarlayalım mı?

Detaylı Bilgi

Tezhip - 301

Kitap Süsleme Sanatı Tezhip Tezhip sanatının tarihsel gelişimini inceledikten sonra kalem hakimiyetini arttırmak için temel çizgi çizme adımlarını öğrenelim.

Detaylı Bilgi

Sanatsal Makyaj - 301

Sanatsal Makyaj Nasıl Yapılır? Yüz hatlarını altın orana göre güzelleştirme, çil yapım teknikleri, yüz macunu yapımı ve kullanımını uygulayarak öğreneceksin.

Detaylı Bilgi